SKRIVET: 2009-12-31, kl 11:33:38 | PUBLICERAT I: Vardagen

2009

Då sitter man här sista dagen på år 2009. Minns det som om det var igår men det var ju ett år sedan vi hade stormiddagsbjudning hos eme o fredde. Tiden går fort, hela detta året har bara försvunnit från en känns det som! Men det måste ju ha varit ett trevligt år i allafall med tanke på att det bara har försvunnit från en.

Vet inte om jag har tillräckligt med minnen för att sammanfatta 2009.

Tidigaste minnet är väl från emes födelsedag. Inte bara för att det hände så mycket den dagen. Men jag o mamma var o köpte en cykel till henne som hade tjatat om att hon önskade sig. Vi fick ställa den på bakhjulet när vi skulle ha in den i hissen o det var ju ett helt företag i sig själv. Men hon blev glad o det är det viktigaste!

Sen var jag o syster en vända i huvudstaden o träffade mina vänner. Vi unnade oss en helg på Stureplan vilket vi inte kommer till att göra om igen. Rummet var det minsta jag någonsin har bott i men sängen o mörkläggningen var utomordentlig! Och barrundan på kvällen med Cribba o Nils var något av ett annat slag. Tror inte att vi spenderade mer än max 30min på varje bar förutom när vi åt, där satt vi nog i en timme!

Mörkläggning på   Mörkläggning av

Junimånad så firades Fredde med bravur! Överraskningsfest så det hette duga! Emelie o hans föräldrar hade lyckats samla hela tjocka släkten! Till och med Micke o Libby var nera för F´s skull! Sen bar det iväg till Sthlm för midsommarsfirande med F´s pappa! Efter 7timmars bilfärd var vi äntligen ute på Justerö eller vad ön heter. Väl där så skulle det komma en båt som skulle ta oss ut till ön. Vi asade ut vår packning o satte oss snällt o väntade på denna båt. Men det kom aldrig någon båt. Tidtabellen hade slutat gälla så pappa Ricky fick komma o hämta oss i räserbåten!

Julimånad är semestermånaden o jag o eme fyllde vivi med campingutrustningen o begav oss ut i Sverige! Mullsjö blev första stoppet för vår resan! Mitt i skogen slog vi upp vårt lånade tält som visade sig vara ett såll! Efter första natten begav vi oss ner i landet o mötte upp cribba, veronika, peter o alex. Det var där tältet bröt sitt löfte till oss o förvandlades till en mindre pool. Men med ett leende på läpparna så körde vi iväg o köpte ett nytt o varmt tält! Efter campingen så var vi hemma. Spenderade en heldag med pappa i kollonin. Det var en mysig dag att bara vara där ute ensam med pappa o eme!

I augustimånad var det jobb igen i 3 veckor innan vi packad ihop oss o tog oss ner till Spain! Det var en speciell resa. Men summan av kardemumman så var den väl ändå trevlig om man tänker efter väldgit länge o intensivt! Det var varmt. Varmt som bara den! När vi väl hade kommit utomlands så fick jag ett lugn över mig för att jag hade klarat sommaren utan några skador detta året men där blev jag lurad vid näsan! Det var en fin tisdagskväll o jag, eme o fredde skulle ut o äta o festa lite grann. Det började men en öl innan maten. Eme svepte den som en karl! Jag o Fredde satt storögt o tittade på henne! Sen bar det av till middagen o redan där var vi smått berusade kan man väl säga! Sen gick vi från krog till krog o drog! Det hela slutade med en defekt kamera, ett defekt knä o en ganska så uppskrapad arm kan man säga! Dagen efter var väl inte någon rolig dag för någon av oss. Vissa var fortfarande berusade när klockan var 10 o började nyktar till vid niosnåret på kvällen...jag nämner inga namn så har jag inget sagt!

Sen kom hösten med stormsteg! Det har varit en bra höst, men några roliga fester som har slutat i en hög i en säng, en jacka i kylen m.m!

Så nu är detta året sammanfattat och jag är redo för ett nytt, lärorikt och roligt år med dom bästa som finns!!

SKRIVET: 2009-12-24, kl 11:06:53 | PUBLICERAT I: Vardagen

God jul

Idag är det julafton. Igår var vi hemma hos farmor o farfar med pappa som vanligt o det var som vanligt där hemma med. Mer säger jag inte. Jag o eme fick varsin kaffetermos o 2 muggar. Det var fint o snällt.

Idag skulle vi egentligen hem till mamma på julfrulle men tydligen så blev det inget av det fick jag reda på igår kväll. Jag som hade sett fram emot det. Men men. Ikväll ska vi hem till F´s mamma det ska bli kul. Imorgon blir det middag hos mamma o kanske julklappsutdelning där. Men det vet man ju aldrig, kanske bli inställt det med utan min vetenskap! Trots att man är gammal så vill man ju kanske ha en julklapp på julafton men ibland så ändras det ju. Innerst inne är man nog ännu ett barn på julafton även om man inte vill erkänna det.

Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen så jag blir ren o fin tills kväll!

God jul!

SKRIVET: 2009-12-21, kl 20:32:05 | PUBLICERAT I: Vardagen

Färdig

Kompade ut kl14 i dag o begav mig upp i stan för dom sista julklapparna. Höll på att slå ihjäl mig när jag gick där uppe. Halt som fan på gågatan! Men jag klarade mig. Tänk på alla gamla som redan är vingliga som ska gå där. O på busshållplatserna så är det ju inte skottat eller saltat heller, stackars dom äldre!

Nu så alla julklappar färdiga o inslagna! Hoppas att folket kommer att tycka om dom annars så får dom väl byta eller något!

Var inne o provade jeans på JC idag. Var inte ett endaste som passade tyckte jag. Stackars killen som hjälpte mig, fick springa fram o tillbaka hela tiden. Men han fick ju i allafall titta på min rumpa =)

Nu har det fjärde ljuset blivet tänt med så nu är det snart över o skönt är ju det!! Undra vad det nya året ska bjuda på? Men det blir väl inte mer än vad det har varit detta året skulel jag kunna tro. Men man kan ju hoppas hoppas hoppas på att det bli bättre!

Nu ska jag se om jag kan få upp värmen efter min dusch!

SKRIVET: 2009-12-21, kl 20:22:23 | PUBLICERAT I: Vardagen

Gillar när...

Gillar när man lagar mat o sen har ätit sig mätt men det syns inte att man har tagit så mycket! Hoppas att e & f vill hjälpa mig imorgon:)

SKRIVET: 2009-12-20, kl 13:35:18 | PUBLICERAT I: Vardagen

Det har...

Det har kommit lite snö! Nu ska jag o E bege oss ut i backen:)

SKRIVET: 2009-12-20, kl 12:07:55 | PUBLICERAT I: Vardagen

Ditt kylskåp låter som en mage!

Vilken helt underbar helg det har varit! Lite annorlunda om man kan säga så.

I fredag var det uppsammling utanför Harrys med Emes jobb. Efter 20minuter i kylan så gick till Kinarestaurangen o åt buffe o drack cola! Sen bar det av till Harrys vid niosnåret. In där o satt o snackade o drack 2 drinkar. Eme fösökte på alla sätt o vis ragga på bartendern åt mig men det lyckades inte så bra. Klockan tolv lämnar jag sällskapet då jag ska jobba på lördagen. Kl0100 får jag ett sms "Jag raggar åt dig, som fan". Sen bara kommer det fler sms: "Jag sa att du älskar latin för det står på latin på hans tutte:)", kl0118: "Han bjöd oss på shot:) jag gilla inte. Men jag sa att du gilla det:)" Kl0128 "A Bajsa inte på dig om jag knackar på snart :)" Tacka fan för att han bjöd henne på shot om hon har stått o raggat o inte gett sig för att han skulle bli av med henne! Hon är söt hon. 10min efter det senaste smset hör jag att porten slår igen o att det klackar i trappan, sen hör jag henne i brevlådan "Elin, elin det är jag emelie" Jag tror att hon tror att hon viskade men det gjorde hon inte så bra. In kommer hon. Kastar av sig jackan o skorna o går in o sätter sig o kissar. "Ska jag ringa taxi till dig?" "Nä nä, det är lungt jag går hem" "Nä du går ingenstans för tillfället" "Jo jo, jag behöver luft" "Nä" Söta sätter sig på sängen o sen så rusar hon in på toa o pratar med porslinet ett tag. Jag ger henne ett glas vatten o papper. "Var kommer det här ifrån?" "Ja, jag hämtade det i köket" "Mmm..för det är kallt" Går ut igen o sätter sig på sängen. "Ditt kylskåp låter som en mage, hör du?" "Ja, det låter lite grann" O sen så börja hon skratta. Tjugo i tre kommer hennes bästa man o hämtar henne, snäll som han är! Men innan dess så messade hon honom o frågade honom vad han skulle hämta henne med "Ja, med bilen" fick hon som svar. "Ja tack det hade varit snällt" Hon var söt o härlig min Eme den natten!!!

Lördagen jobbade jag o sen så träffade jag eme o fredde i stan. Vi gick o köpte 50kr-klappar o gick runt. Sen åkte vi hem o fredde strök skjorta o jag o eme slog in en present. Sen körde vi honom till julfesten med bandyn. Sen begav jag o eme oss till burlöv center o handlade dom sista klapparna. Det var tänkt att vi skulle ut igår men vi hoppade över det, hon var inte riktigt på g o jag hade ju inte sovit så mkt o sen jobbat hela dagen. Vi slog in julklappar o sen så tittade vi på film. Halv elva körde eme o hämtade f mfl o körde dom till Nobeltorget. Hon kom tillbaka o vi började titta på Anne Franks dagbok. Den var faktiskt intressant. Sen så vid tolv så gick vi o la oss. Vi kröp ner i min lilla säng o sen så bröjar vi asflabba! "Vad skrattar du åt?" säger hon. "Ja jag vet inte" säger jag. "Tänkt så ska inte Fredde ut så ligger jag här o sover!" säger eme o skrattar vidare. Tillslut så somnar vi iallafall. Kl fem så ringer Fredde o frågar var eme är. Hon kör hem o möter en kall F utanför porten. Men den stora frågan är egentligen: varför körde inte eme hem o la sig? Det pratarde vi med om o vi kom fram till att om hon var hos mig o fredde var i stan på disco så kunde hon köra hem honom när han var klar o han skulle spara pengar för taxin. Men ändå, så stod han ju utanför porten när hon kom hem!! Ja ja, vi är inte som vi ska, vi systrarna J!! Men vi är go o härliga o helt underbara!!!!!

Nu har Eme kommit o hon ska äta frulle o sen så ska vi köra till Ekohallen o köpa varma skor till henne o en pulka så vi kan åka pulka!!!

SKRIVET: 2009-12-17, kl 15:26:16 | PUBLICERAT I: Vardagen

Jag har...

Jag har tydligen varit snällt trots allt i år =)

SKRIVET: 2009-12-13, kl 15:59:14 | PUBLICERAT I: Vardagen

Från porr till helium

Milda Matilda!!! Från såkallad "porr"dans på Tages till Fridays med heliumballonger, denna helgen har haft allt!!

I fredags så kom 08´orna på besök! Efter besök på deras vandrarhem o hem om här för mat o dusch så bar det iväg till Eme o Fredde på fest. Kungen fick jag, 2 gånger till och med! Men det blev väl ingen förvånad över? In i en taxi o ner på torget. Till Harrys var vi inte välkomna för pojkarna hade vita gympaskor, aja baja, Etage var mycket trevligare. Efter att ha sagt ett o annat till Herr Kaptenen Morgan så släppte jag o Eme loss allt vad vi hade! Hittade dansgolvet flera gånger o hade det hur kul som helst! Även pojkarna dansade o hade roligt! En helgalen o rolig kväll med andra ord! Hemma med BK-påsen kl halv fem o i säng kl fem så var det bara till att snällt stiga upp när Eme ringde mig o väckte mig 11.20 igår. In i duschen o ut igen o hoppade i kläderna o på med ansiktet o håret så var vi fit for fight igen.... Mötte upp 08´orna på Möllan o sen en runda in på Öl Kafet för frulle o en cider. När jag o E hade druckit en cider satt dom andra med sin andra cider. In i en taxi o ner till Turning Torso för fotografering. Kallt som sören var det så in på en pizzeria för kisseri o dryck. Efter två timmar så kom notan in o den var på 1220 kr...vill ju bara påpeka att min o Emes nota var på 100kr! Åter in i en taxi för att ge oss på Lilla T o Fridays! Väl på plats med mat o dricka beställd så fick vi heliumballonger! Det var så jävla kul att andas in o sen prata =) Skrattade så jag grät!! Hittade en ballong på toaletten som vi tog med oss när vi sen åkte vidare till O´learys. Väl där så var det överfullt o killarna ville ju se fotboll. Så där står vi o pratar när en vakt tågar fram till oss "Är det där en heliumballong?" Frågar han o tittar upp på ballongen som dinglar 50cm ovanför våra huvuden. "Ehh....nä...." svara en viss fröken. "För det får inte vara heliumballonger här inne." "Okej..jag ska hålla i den jag lovar..." Ett tu tre så var ballongen borta o vi rusar ut snabbt som fan!!

Ja, det har varit en helt underbar helg!! Länge sen jag hade så kul när man var ute o dansade!!

-Varför har vi inte gått till Etage innan?
-För att du kommer inte in där på lördagar.
-Vad är det för ålder då?
-Vet inte. Ska kolla... Eller du kommer inte in där på fredagar heller, det är 25 men det var ju bra nu vet vi ju att du kommer in!
-Ja, för så kul var det länge sen jag hade det när jag var ute =)

Jag känner ju att jag lever vill jag säga, har ont i benen efter fredagens dans o lite trött i kroppen känner jag, men man lever ju bara en gång! Sova får jag göra när jag har julledigt!

SKRIVET: 2009-12-10, kl 20:23:02 | PUBLICERAT I: Vardagen

Skeda

Nu hade jag velat ligga sked i soffan o bara mysa.
Jag är nyduschad o har ren pyjamas o luktar gott så det är ju ett plus.
Får ta o bulla upp med kuddarna i soffan =)

SKRIVET: 2009-12-08, kl 21:37:08 | PUBLICERAT I: Vardagen

Fröknarna J kan det mesta

Idag har jag o min älsklingssyster slitet o haft oss!
Vi började nere i källaren med att få ordning där nere. Drog ut allt där var o ställde allt iordning så att det skulle bli plats till dom andra möblerna. Försökte flytta dörrar som vägde ton, men det gick inte så bra. Sen bar vi ner bord, tvbänk o hylla. Vem har sagt att kvinnor inte kan bära o slita o ha sig?? Fröknarna J kan det mesta....bara dom vill =)
Så nu är här fint o mysigt hemma o det gillar jag!!!

Före! Pappa o farmor kom med på en hörna med =)

Efter!!!

Nu är det bara mattan som ska bytas ut med så är allt klart!!

SKRIVET: 2009-12-07, kl 22:03:46 | PUBLICERAT I: Vardagen

Kassa jävla svarta skruvar!!

Helgen ja... Ja den började väl bra skulle jag vilja säga. Fest på fredagen o sen Etage.
Lördagen ja, lite smått huvudbankande men inget som hindrade mig när vi skulle hämta soffan i Lund.
Iväg med mina gammla möbler till Sopstationen o sen raka vägen till Nova o hämta soffan.
Hem upp med skitet. Johan o Fredde började skruva. Men dom kom inte så långt. Träet var jättehårt, skruvarna var får långa för som försmå hålen. Tog man i så bröts skruvarna på mitten så man hade skruvhuvudet i handen.

Irriterad blev jag över att det inte funkande när man hade bett om hjälp.
Arg som ett bi ringde jag Bolagret.
-Hej. Jag har nyss hämtat hem en soffa från er o ska skruva i benen. Är det så att man inte ska kunna skruva in skruvarna utan att dom ska brytas?
- Hej. Nä det är det inte. Har du en skruvdragare?
- Nä det har jag inte.
- Kan du få tag i en?
- Kanske.
- Ja för gör då så att du skruvar ut dom skruvarna som ni inte fick i o skruva med den ist.
- Men skruvhuvudet har jag ju i handen.
- Ja, men man kan ställa in den skruvdragaren så den kan skruva ut skruvarna.
- Men jag har ju huvudet i handen.
- Mmm, men det ska gå.
- Jaha okej, men hur gör jag med skruvarna?
- Ja, jag kan skicka nya till dig.
- Men då har jag ju inte dom här förrän på tisdag.
- Ja.
- Men det funkar ju inte. Måste jag använda era kassa svarta skruvar eller kan man ta andra?
- Du kan använda andra.
- Okej tack o hej.

Vilken jävla dum idiot som säger att jag ska skruva ut skruvarna när jag har skruvhuvudet i handen!!!!!

Söndagen då ja. Det är ju ingen söndag utan stress för att hinna till bandyn i tid. Men denna söndagskväll var det ingen bandy. Men det blev stress ändå. Jag o Eme begav oss till Ikea kl12 för att handla bord, tvbänka o matta.
När vi väl hade kommit överens om vad jag skulle ha o gå o hämta det så fanns det så klart inte. En helt underbar tjej hjälpte oss o bokade det vi behövde i Helsingborg. Så in i Vivi o gasen i botten till Helsingborg.

-Hittar du till Ikea i Helsingborg?
-Nä, jag har ingen aning om vart det ligger.
-Nä, men det kan nog inte vara så svårt, det är ju inte så stort så vi ska nog ta o hitta.

Körde igenom stan o sen så kom vi på villovägar. Ringde Sophia o hjälpte oss att hitta rätt!
Väl där så gick vi till varadagsrumsdisken o sa vårt ärende.

-Ja, okej här har du ordern så får du köra o hämta det på vårt lager.
-Va?!
-Ja det ligger här. (så visar hon på en karta)
-Vi är från Malmö, vi hittar inte.
-Nä, men det ligger här. (Så visar hon på kartan igen)

Till kassan o betala o körde till lagert. Vi hittade faktiskt ganska så bra.
Sen hem o slängde in kycklingen i ugnen o började skruva o ha oss. Fredde gjorde klart soffan sen la han sig i den o mös lite o jag o Eme slet med den ena bänken, tog säkert en timme om inte mera. Efter maten så skruvade braiga Fredde ihop den andra på 20minuter! Han är bra den där Fredde!
Så nu är mitt storarum iordning men jag har ett bord, en tvbänk o en hylla till övers =( Men det ska vi fixa i veckan.

Till helgen kommer Sthlms besök, det ska bli trevligt. Kommer nog bli väldigt intensivt men så är det det är bara till att bita ihopa o vara glad!!

Skulle egentligen på kurs med jobb på onsdagkväll men det blev inställd. Ganska så skönt faktiskt, blir ju så länga dagar annars.

Nä nu ska jag nog ta o borsta tänderna o lägga mig i den där saken som man tillbringar den mesta tiden av sitt liv i!!

SKRIVET: 2009-12-02, kl 12:35:49 | PUBLICERAT I: Vardagen

Min soffa är i Lund =)

Jaha, då sitter jag här igen. Med en snuvig o rinnande näsa o ett huvud som känns så uppsvällt att hälften hade varit nog. Men så blir det när någon i ens närhet går runt o är småförkyld så får någon annan ta straffet. Varför stannar man inte hemma när man är förkyld? Nä, "För har man ingen feber så är det onödigt att vara hemma". Men för fan tänkt på omgivningen ist!!! Nu är det jag som sitter här o har inte ont någonstans förutom i mitt öra vilket jag bruka få när jag är snorig. Okej att man förlorar på att gå hemma men man får ändå tänka lite grann på alla andra som finns runt omkring.

Idag ringde dom från Bolagret i Lund o sa att min soffa va redo för avhämtning. Min första tanke var "Har jag sovit över jul o nyår o vaknat upp i vecka 4 2010?". Men det hade jag ju inte, jag var ju fortfarande snorig. Jag blev förvånad o sa att den skulle ju inte vara redo förrän vecka 4 nästa år. Men den stod där så fint o väntade på mig. Dom ville helst att jag skulle hämta den innan onsdag nästa vecka. Frågade om det verkligen var så bråttom med tanke på omständigheterna att jag hade fått reda på att den skulle hämtas i januri, men nä det var ju inte så himla bråttom. Men nu har jag nog samlat ihop mina nära o kära för att vi ska kunna hämta den på lördag =) Kommer till att bli så fiiiint här hemma! Ska bara köpa ny matta o nytt bord med!

I trapphuset är det någon jävel som håller på att sandpappra väggen. Dom ska tydligen måla om där ute o det låter precis som om han sitter brevid mig o sandpapprar. Idioten började med det kl 8 tror jag o höll på en timme o nu har det varit tyst fram tills nu. Förstår mig inte på dom här hantverkarna egentligen. Ska dom borra så borrar dom kl0700 i typ en halvtimme o ca var tredje minut o sen så är det bra med det. Hade dom då inte kunnat borra dom här hålen kl9 istället??

Nä nu ska jag ta o lägga mig till rätta i sängen med en ipren!

SKRIVET: 2009-12-02, kl 11:19:06 | PUBLICERAT I: Vardagen

Mmm va...

Mmm va gott det ska bli:)