SKRIVET: 2009-12-31, kl 11:33:38 | PUBLICERAT I: Vardagen

2009

Då sitter man här sista dagen på år 2009. Minns det som om det var igår men det var ju ett år sedan vi hade stormiddagsbjudning hos eme o fredde. Tiden går fort, hela detta året har bara försvunnit från en känns det som! Men det måste ju ha varit ett trevligt år i allafall med tanke på att det bara har försvunnit från en.

Vet inte om jag har tillräckligt med minnen för att sammanfatta 2009.

Tidigaste minnet är väl från emes födelsedag. Inte bara för att det hände så mycket den dagen. Men jag o mamma var o köpte en cykel till henne som hade tjatat om att hon önskade sig. Vi fick ställa den på bakhjulet när vi skulle ha in den i hissen o det var ju ett helt företag i sig själv. Men hon blev glad o det är det viktigaste!

Sen var jag o syster en vända i huvudstaden o träffade mina vänner. Vi unnade oss en helg på Stureplan vilket vi inte kommer till att göra om igen. Rummet var det minsta jag någonsin har bott i men sängen o mörkläggningen var utomordentlig! Och barrundan på kvällen med Cribba o Nils var något av ett annat slag. Tror inte att vi spenderade mer än max 30min på varje bar förutom när vi åt, där satt vi nog i en timme!

   Mörkläggning på   Mörkläggning av


Junimånad så firades Fredde med bravur! Överraskningsfest så det hette duga! Emelie o hans föräldrar hade lyckats samla hela tjocka släkten! Till och med Micke o Libby var nera för F´s skull! Sen bar det iväg till Sthlm för midsommarsfirande med F´s pappa! Efter 7timmars bilfärd var vi äntligen ute på Justerö eller vad ön heter. Väl där så skulle det komma en båt som skulle ta oss ut till ön. Vi asade ut vår packning o satte oss snällt o väntade på denna båt. Men det kom aldrig någon båt. Tidtabellen hade slutat gälla så pappa Ricky fick komma o hämta oss i räserbåten!

 

Julimånad är semestermånaden o jag o eme fyllde vivi med campingutrustningen o begav oss ut i Sverige! Mullsjö blev första stoppet för vår resan! Mitt i skogen slog vi upp vårt lånade tält som visade sig vara ett såll! Efter första natten begav vi oss ner i landet o mötte upp cribba, veronika, peter o alex. Det var där tältet bröt sitt löfte till oss o förvandlades till en mindre pool. Men med ett leende på läpparna så körde vi iväg o köpte ett nytt o varmt tält! Efter campingen så var vi hemma. Spenderade en heldag med pappa i kollonin. Det var en mysig dag att bara vara där ute ensam med pappa o eme!

       



I augustimånad var det jobb igen i 3 veckor innan vi packad ihop oss o tog oss ner till Spain! Det var en speciell resa. Men summan av kardemumman så var den väl ändå trevlig om man tänker efter väldgit länge o intensivt! Det var varmt. Varmt som bara den! När vi väl hade kommit utomlands så fick jag ett lugn över mig för att jag hade klarat sommaren utan några skador detta året men där blev jag lurad vid näsan! Det var en fin tisdagskväll o jag, eme o fredde skulle ut o äta o festa lite grann. Det började men en öl innan maten. Eme svepte den som en karl! Jag o Fredde satt storögt o tittade på henne! Sen bar det av till middagen o redan där var vi smått berusade kan man väl säga! Sen gick vi från krog till krog o drog! Det hela slutade med en defekt kamera, ett defekt knä o en ganska så uppskrapad arm kan man säga! Dagen efter var väl inte någon rolig dag för någon av oss. Vissa var fortfarande berusade när klockan var 10 o började nyktar till vid niosnåret på kvällen...jag nämner inga namn så har jag inget sagt!

              




Sen kom hösten med stormsteg! Det har varit en bra höst, men några roliga fester som har slutat i en hög i en säng, en jacka i kylen m.m!

Så nu är detta året sammanfattat och jag är redo för ett nytt, lärorikt och roligt år med dom bästa som finns!!




Anonym

hoppas att det finns några glada minnen från september.förlåt



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: