SKRIVET: 2009-12-07, kl 22:03:46 | PUBLICERAT I: Vardagen

Kassa jävla svarta skruvar!!

Helgen ja... Ja den började väl bra skulle jag vilja säga. Fest på fredagen o sen Etage.
Lördagen ja, lite smått huvudbankande men inget som hindrade mig när vi skulle hämta soffan i Lund.
Iväg med mina gammla möbler till Sopstationen o sen raka vägen till Nova o hämta soffan.
Hem upp med skitet. Johan o Fredde började skruva. Men dom kom inte så långt. Träet var jättehårt, skruvarna var får långa för som försmå hålen. Tog man i så bröts skruvarna på mitten så man hade skruvhuvudet i handen.

Irriterad blev jag över att det inte funkande när man hade bett om hjälp.
Arg som ett bi ringde jag Bolagret.
-Hej. Jag har nyss hämtat hem en soffa från er o ska skruva i benen. Är det så att man inte ska kunna skruva in skruvarna utan att dom ska brytas?
- Hej. Nä det är det inte. Har du en skruvdragare?
- Nä det har jag inte.
- Kan du få tag i en?
- Kanske.
- Ja för gör då så att du skruvar ut dom skruvarna som ni inte fick i o skruva med den ist.
- Men skruvhuvudet har jag ju i handen.
- Ja, men man kan ställa in den skruvdragaren så den kan skruva ut skruvarna.
- Men jag har ju huvudet i handen.
- Mmm, men det ska gå.
- Jaha okej, men hur gör jag med skruvarna?
- Ja, jag kan skicka nya till dig.
- Men då har jag ju inte dom här förrän på tisdag.
- Ja.
- Men det funkar ju inte. Måste jag använda era kassa svarta skruvar eller kan man ta andra?
- Du kan använda andra.
- Okej tack o hej.

Vilken jävla dum idiot som säger att jag ska skruva ut skruvarna när jag har skruvhuvudet i handen!!!!!

Söndagen då ja. Det är ju ingen söndag utan stress för att hinna till bandyn i tid. Men denna söndagskväll var det ingen bandy. Men det blev stress ändå. Jag o Eme begav oss till Ikea kl12 för att handla bord, tvbänka o matta.
När vi väl hade kommit överens om vad jag skulle ha o gå o hämta det så fanns det så klart inte. En helt underbar tjej hjälpte oss o bokade det vi behövde i Helsingborg. Så in i Vivi o gasen i botten till Helsingborg.

-Hittar du till Ikea i Helsingborg?
-Nä, jag har ingen aning om vart det ligger.
-Nä, men det kan nog inte vara så svårt, det är ju inte så stort så vi ska nog ta o hitta.

Körde igenom stan o sen så kom vi på villovägar. Ringde Sophia o hjälpte oss att hitta rätt!
Väl där så gick vi till varadagsrumsdisken o sa vårt ärende.

-Ja, okej här har du ordern så får du köra o hämta det på vårt lager.
-Va?!
-Ja det ligger här. (så visar hon på en karta)
-Vi är från Malmö, vi hittar inte.
-Nä, men det ligger här. (Så visar hon på kartan igen)

Till kassan o betala o körde till lagert. Vi hittade faktiskt ganska så bra.
Sen hem o slängde in kycklingen i ugnen o började skruva o ha oss. Fredde gjorde klart soffan sen la han sig i den o mös lite o jag o Eme slet med den ena bänken, tog säkert en timme om inte mera. Efter maten så skruvade braiga Fredde ihop den andra på 20minuter! Han är bra den där Fredde!
Så nu är mitt storarum iordning men jag har ett bord, en tvbänk o en hylla till övers =( Men det ska vi fixa i veckan.

Till helgen kommer Sthlms besök, det ska bli trevligt. Kommer nog bli väldigt intensivt men så är det det är bara till att bita ihopa o vara glad!!

Skulle egentligen på kurs med jobb på onsdagkväll men det blev inställd. Ganska så skönt faktiskt, blir ju så länga dagar annars.

Nä nu ska jag nog ta o borsta tänderna o lägga mig i den där saken som man tillbringar den mesta tiden av sitt liv i!!


Anonym

Du verkar till att ha haft en rolig helg:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: