SKRIVET: 2010-02-15, kl 21:05:04 | PUBLICERAT I: Vardagen

Inget stor fan av Telenor förtillfället

Krasslig som jag har kännt mig idag begav jag mig ändå med nöd o näppe iväg för att få igång min iphone.
Väl i butiken så går tydligen larmen så expediten försöker få dom att sluta tjuta med hjälp av någon i telefon.
När det väl är min tur så så sätter hon i simkortet o får tydligen upp att simkortet är låst. Frågar om det är rätt simkort. Ja det är det säger jag. Hon pysslar o har sig. Sätter den i ngn station o klickar på datorn. Ska skriva ut en försäkring till mig o då måste hon ringa ett samtal för det klarar hon tydligen inte av. Telefonen ligger på disken o beter sig lite konstigt. Kommer upp ett äpple mm. Med telefonen i örat så ler hon o säger att allt är klart. Nä jag ska lämna in denna med o få tillbehör säger jag o lägger upp en urtiders telefon. Återigen tar hon upp telefonen för att ringa ett samtal o få hjälp. Glad i hågen går jag därifrån med min nya fina telefon o tillbehör. Lägger den i ett fack i väskan. Efter tio minuter tar jag upp aset för att kolla klockan. Då har den låst sig. Går tillbaka till affären då står expediten fortfarande med telefonen i örat för att få hjälp att sälja en telefon. Står o sen så helt plötsligt så blir den bra igen. Går därifrån för jag tror ändå inte att hon är kapabel till att hjälpa mig. Ska stätta på skal o skyddsplast. Då är aset helt plöstligt avständ. Hjälper inte hur man trycker på den, reagarer inte alls för fem öre. När detta händer är klockan en minut över stängning. Lägger ner skiten i väskan o går. Helt plötsligt så lyser den. Då har den tydligen satt igång sig själv. Okej tänker jag o ska se om den vill leka med mig. Ska skriva ett meddelande o trycker på tangenterna men den hakar upp sig där med o skriver dubbla bokstäver o reagerar inte alls på det jag trycker.

Det är för fan sjukt, kvinnan i affären hade precis startat upp den till mig o den är kass. Det är för fan dåligt!! Vet att det möjligtvis inte är Telenors fel men det är ändå dåligt. Dels för att när jag köpte den fick jag som besked att det skulle ta en-tre leveransdagar innan jag hade den hos mig o hade jag inte det så kunde jag begära kompensation. Ringde när det hade gått tre dagar för att höra om den hade blivet skickad. All den informationen jag fick av han som jag köpte den av var felaktig. Sa till honom som jag pratade med att han kunde hälsa sin personal att han skulle sina kunder rätt information hädanefter.

Så nu får jag väl lämna in aset o vänta ytterligare innan jag kan använda telefonen.
Jag är inte så jävla glad på telenor för tillfället. Inte nog med det men det har inte spelat någon roll vilken telefon jag har köpt så har det fan ta mig alltid varit något fel på den. En sonyericsson, lämnades in tre gånger innan dom gav mig en ny. Förstår att dom vill ha chans att laga den men då får dom faktiskt ta o ge sina kunder någon form av kompensation. Inte bara det att man har köpt en ny telefon man ska då även betala en räkning för en telefon som man itne har för den är inne på lagning.

Usch, va arg jag är.


Anonym

Lugn lugn :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: