SKRIVET: 2009-10-22, kl 23:23:14 | PUBLICERAT I: Vardagen

Tjugoåttaårgammal

Jaha då sitter man här ett år äldre o ngt hekto tjockare efter allt fikande idag =) Farmor o pappa kom vid lunchtid o sen mamma, eme o fredde vid middagstid. Det var trevligt att ha dom på besök!

28år..det är lång tid det.. För 28år sedan var jag bara ett litet knyte, inte stor ngn stans, 46cm lång var jag o tror inte jag vägde så mycket heller. Helt svarthårig. Mamma o pappa var dom lyckligaste i hela världen idag för 28 år sedan! Tänk att lilla jag kunde göra 2 människor så lyckliga bara av att komma till världen? Helt magiskt ju =) 5 år senare kom ett nytt underverk.

Vad har man då åstadkommit under 28år? Det är en jävligt lång tid om man tänker efter.
Jag har lyckats spräcka min haka på nästan samma ställe 2 gånger. Första gången så satt jag på en sån här leksak med hjul på o på ngt sätt så gled jag av det o slog hakan i ett elutag om jag inte minns helt fel. Då fick dom sy igen hålet! Andra gången så skulle jag ha cykelrace med mamma hem från kolloninen. Jag skulle ta ett längre håll så skulle vi ses vid bron, snabbt som sören cyklade jag o rakt in i en lyktstolpe o hakan sprack igen på mig. Blodet sprutade överallt. In på sjukan o så kom systern med en gigantisk nål med bedövning som hon skulle sticka i min haka, men nä det satte vi stopp för så ist gick jag runt med ett gigantiskt plåster på hakan. Jag har även trillat i kolloninen o lyckats bryta handleden under ett stödhjul på en cykel. Sen har vi snubblat på en boll o brutit lillfingert o samma finger hoppade även ur led. När dom skulle dra rätt det så stack systern bedövningssprutan i fel finger på mig två gånger om jag inte minns helt fel. Mamma höll på att svimma. Jag har även haft en tvättmaskin i min mage som inte ville centifugera. Låg inne på sjukan en hel vecka tror jag det var. Med en tvättmaskin i magen... Jag har även vägrat kissa på dagis så mamma fick komma o hämta mig o sen så tror jag att jag satt o kissade en hel kvart där hemma. Varför jag vägrade kissa på dagis har jag ingen aning om. Pärlor har vi petat upp i näsan för att se om dom fick plats o det fick dom ju =) Sitter här o försöker komma på mitt tidigaste minne från barndomen...men tyvärr så kommer jag inte ihåg ngt... Vet inte hur gammal jag kan ha varit när jag spräckte min haka för andra gången men det kommer jag så väl ihåg. Kan hända att det är det tidigaste o starkaste minnet.
När man blev äldre så hittade man ju porrtidningar i dungen som man tittade o ringde heta linjen eller vad det var det hette o hade ångest en hel sommar för man inte vågade berätta för mamma vad man hade hittat på för bus. Sen har vi ju även gått i mittremsan på innre ringvägen så polisen fick komma o hämta en...aj aj aj!
När man sen började gymnasiet så skolkade man så mycket att man blev utslängd. Kom till dagiset där jag skulle praktisera o var där i ca45min innna jag ringde kuratorn på skolan o bönade o bad att jag ville komma tillbaka o lovade att sköta mig o gå på mina lektioner. O det gjorde jag kan jag lova! Man har även hunnit vara sambo o "skiljas". Jag har varit nära på att förlora den person som står mig närmast här i livet en gång. Det var det jävligaste jag har varit med om o vill aldrig mera uppleva den känslan igen. Men hon kom tillbaka, starkare o mer envis än någonsin. Man har hunnit med X-antal jobb o även varit på ett o samma ställe i 8 år. Jaa jag vet inte, men det känns som om detta är mitt livshistoria än så länge.. Jag har även en helt underbar familj som bryr sig om mig o älskar mig för den jag är. Och som jag älskar överallt annat mer än jag kan visa för er. Utan er hade jag varit mer förvirrad än jag är i dagsläget. Kan hända att mitt tidigaste minne är när jag åkte rullebör med pappa i kollonien..eller när pappa på helgerna skulle släppa ut vår fågel Otto för han skulle få flyga fritt i lägenheten o jag vågade inte gå ut från mitt rum för jag tyckte han var så obehaglig! Ha ha, rädd för en liten fågel, men det är jag även i dagsläget =) Eller när mamma skickade iväg farmors bror för han skulle köpa ngt i affären o han kom tillbaka med godis ist för det han skulle köpa. Kommer även ihåg att jag fick en jättefin Barbie häst med en vit och rosa droska. Har även två minnen av när mamma var dagmamma o hon hade lagat fisk med vitsås o purjolök o hon tvingade mig att äta upp det. Sen har hon även serverat potatiskroketter som hon tvingade mig att äta upp. Än idag kan jag inte se en krokett eller ta den i munnen utan att allt bara börjar svälla o jag börjar klökas. Usch ja det är många år sen det! Kan tycka att det är lite tråkigt att man inte kan minnas.

Men nu så ska vi titta frammåt o se vad framtiden har att erbjuda en! Man har ju hela livet serverat på ett litet fat, det är bara att se vart det tar en!

Tack för att ni finns för mig!!!


Mamsi

Tack för att du finns för oss du ger oss många minnen och glada skratt.Det är bara att äta ur silverfatet tills du hittar vad du tycker.

Pusssssssssss min glasruta


Mamsi

tycker om


Eme

Du är ju helt underbar!

Du, det där silverfatet, om du börjar äta på kanterna och går inåt, tror jag att du kommer hitta en härlig, naken karl att sätta tänderna i!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: