SKRIVET: 2009-05-04, kl 20:29:06 | PUBLICERAT I: Vardagen

Gårdskärringarna tar gården i besittning

Måndag måndag! Härliga måndag. En hel vecka att mumsa tag i. Helt underbart. Eller inte.

Men något som var underbart var helgen som gick. Fredde åkte iväg i fredags morse för att spela cup i Göteborg o jag packade då min väska o flyttade hem till Eme över helgen. 0920 anlände jag o då blev det frulle med kaffe! Vi tyckte det var lite kyligt ute så vi gav oss iväg på en liten trip till Klågge. Där hälsade vi på Martin o Nettan o Theo en timme. Satt o drack kaffe o snackade lite skit. Skulle även hälsa på Anna, Morgan o Villiam men dom låg hemma o hade feber o var sjuka så dom begav vi oss av ifrån illa kvickt. Körde ut till Strandhem. Varför vet jag då inte då vi bara var där max en kvart. Där intogs en glass. Sen bar det av till affären för inhandling för grillningen som stod på schemat. Väl hemma o varma i kläderna så packade vi vår lilla väska med korsordstidningar o öl. Satte oss som två kärringar i brassestolarna i solen på gården o korkade upp ölen o la tidningen i knät o satt där o pratade skit o löste korsord.

-Eme, är det okej att känna av ölen?
-Ja, det hoppas jag! Säger hon.

Mmm..med detta sagt så beger vi oss upp för lite kissning o att packa påsen med grillsakerna. Med ner, självklart en cider... Sätter oss tillrätta i våra brassestolar igen som några jävla gårdskärringar o väntar på att grillen ska bli varm.
Kastar på vår flintastek o sitter o tjatar med varandra. 

Väl uppe så blir det lite fnitterkalas. Åt vad kommer jag tyvärr inte ihåg i dagsläget men kul hade vi.  



Eme hade även dukat med dom perfekta glasen för vårt fnittertillstånd.
På kvällen bar det av till Rihannas där vi hälsade på Pelle som stod ensam o jobbade.

Lördagen då ja.. Hem till mamma för att hämta cidrar o öl. Handla o sen hem igen. Upp lämnade av allt. På med bikini o packade väskan igen. Med brassestolen under ärmen gick vi ner till gården igen. Gårdskärringarna va på intåg!  Men denna gången med vatten, vattenmelon o barnmats efterrätt. Ja fråga mig inte riktigt varför. Men jag fick för mig att en skulle vara jättegod som jag alltid ville ha när Eme var liten o fick. Men i dagsläget så var dom inte allt för goda. Så dom rekomenderar jag då inte.

Vid halvsextiden kom Jenny o sen även Madde o Carro. Grillade gjorde vi, gott som fasiken även då. Sen blev det ölspelet o även singstar en stund tills Madde o Carro plötsligt drog. Dom ersattes sedan av Pawinaa o en vän till henne. Begav oss till Harrys ja.. Där kom det in drinkar till höger o vänster o snapsar. "Jag ska supa din syster full, jättefull" är det ända som Pawinaa säger till mig. "Jag betala, ni dricka" "Nä, det är bra, vi kan betala själva" "Nä nä hennes dag jag betala" Ja ni kan ju själva försöka er på att övertala henne, det är fullt omöjligt. Kvinnan drar med mig till baren där hon beställer wiskey o cola. Försöker även där övertala henne att ta ngt annat "Nä nä min favoritdrink.." Okej... Min glömde jag då när jag gick på toaletten.... Sen efter det så gick vi till Chili där upplevde jag Segevång återigen o snabbt som fan gick vi därifrån. Eme o jag tänkte gå hem då vi tyckte att vi hade fått tillräckligt att dricka. Men på vägen ut så kommer Pawinaa o drar med oss till hennes favoritclub. En gayklubb vid Östergatan. Har aldrig varit där innan o kommer nog aldrig mer gå dit. Inte för att det var ngt skrämmande eller så. Väl hemma så somnar vi som två klubbade sälar.

-Elin, jag kan inte festa med Pawinaa fler gånger. Jag klarar inte av att dricka så mycket.
-Nä, inte jag heller. Hon förstår ju inte ett nej heller.

Söndagen tillbringades i soffan med film på film o vilning av ögonen titt som tätt. Sen kom Fredde hem o allt kändes som vanligt igen! Allt går bara utför när inte han är hemma, när han lämnar oss helt själva. Förra gången gjorde vi uppror o plockade inte undan efter oss vilket vi fick sota för när vi vaknade dagen efter. Denna gången blev vi fulla när kl var fem på dagen efter en öl o en cider på en mage som bara hade fått en macka, en glass o två koppar kaffe... Tur han är hemma igen!!


E

Haha vilken jävla helg! Vill man egentligen uppleva en sådan igen?


Anonym

JAAAA Det är klart att man vill göra det!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: