SKRIVET: 2009-05-17, kl 11:14:09 | PUBLICERAT I: Vardagen

"Kom när ni vill"-tiden...

Varför försvinner helgen alltid så fort? Kanske kan bero på att igår så låg vi hemma hos eme o fredde hela dagen. Johan kom vid halvtvå. Eme o Fredde la sig på golvet o jag o johan tog var sin hörna i soffan. Började titta. I halvlek sov både jag o eme gott. Självklart blev det guld till united. Sen blev det en fyra fem filmer skulle jag tro. Även där sov vi alla fyra i omgångar. Sen var det schlager. När man ser dom bidragen som var med så kan man ju undra om det var det bästa dom hade att skicka? Man blir lite mörkrädd faktiskt.

Idag har mammsi bjudit hem på middag. Kyckling ska vi äta. Frågade henne vilken tid. "Jag vet inte, kom när ni vill" Vad är det för tid?? Om jag är hungrig vid femtiden ska jag komma då? "Om en stund." tycker jag med om. Vad är "om en stund" för tid? Är det 10min, 30min 2timmar?? Hatar sånt. Säg en tid så att man vet!! Men det ska bli gott med mammas mat, var ett tag sedan sist. Blir alltid lika gott. Förstår inte varför. Om jag ngngång får barn så får vi nog äta hemma hos mamma tror jag, för annars så fördärvar jag deras husmanskostkultur.

Nu ska jag ta o lägga in min rentvättade tvätt som mamma tvättade tidigare i veckan sen ska jag diska!
Sen kanske det är dax för den där tiden "kom när ni vill"?


Anonym

Kom när ni vill betyder att jag vill ha er hela tiden.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: