SKRIVET: 2009-05-18, kl 19:10:13 | PUBLICERAT I: Vardagen

Hur gammal jag är?

Tror det eller ej men jag var ute o gick innan. Gick förbi passexpditionen. Gick in. Kom in i ett gigantiskt väntrum som var överfullt med folk. Gick fram i luckan där man kunde förhöra sig om saker.

-Hej. Vad behöver man för att förnya sitt pass?
-Hej. Hur gammal är du? sa han o tittade på mig lite konstigt
-Hur gammal jag är?
-Ja.
-Jag är tjugoooofy.....tjugooooåt...nä jag är jag tjugosjuår. sa jag efter många om o men
-Ha ha, okej då behöver du ett giltligt legitimation o 400kr.
-Okej tack. Är det alltid så här mycket folk? sa jag o tittade mig omkring o sen på honom med en lidande blick.
-Nä, inte på tisdagar o onsdagar vid halv tio eller samma tid på lördag.
-Ah, okej. Tack så mycket. Hejdå.
-Du är välkomen. Hejdå!

Herregud. Vad är det för fel på en om man inte kan sin ålder o man börjar med en ålder som är 4 år yngre än vad man egentligen är?? Tror nog att jag vill vara kvar där i tjugooofy...årsåldern!!


Anonym

Skönt att vara yngre i sig själv än man är.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: