SKRIVET: 2009-03-02, kl 18:07:23 | PUBLICERAT I: Vardagen

Stearin i örat?

Öppnade slaskdörren o möttes av en odör som inte var av denna värld. Tror att det luktar ruttet. Tänkte o tänkte, kom på att i fredags slängde jag kyckling där. Måste vara den som har legat o gosat till sig. Stängde men var tvungen att öppna igen för att slänga rester. Örk, inget mumma där inne. Stängde igen. Får ta den snart när jag orkar gå ner med den för ut ska den idag. Eller den skulle ha varit ute igår. Men men, man kan inte tänka på allt.

I fredags var det fest (som vanligt)! Det var vi vanliga fem samt Alex o Madde. Det var jättekul! Spelade ölspelet o vi alla vet ju hur det brukar sluta. Tur att Kungenglaset alltid är litet. Men trots det går inte innehållet alltid att dricka. Speciellt inte när det innehåller, tequila o juice, redbull o vodka vilket är den vidrigaste blandningen som ngn kan komma på o lite öl på toppen. Bara doften av redbull får ju en att kräkat, fy bövelen va vidrigt det är. Sen hamnade vi på Harrys. Satt mest o pratade med F o J när dom andra svängde på dom lurviga.

Lördagen bjöd på barnkalas. Agge fyllde tre år. En sak ska jag berätta att gå aldrig på barnkalas bakis. Det är verkligen inte bra. Den ljudnivån som kommer från 10st barn i åldrarna 2-6 är inte att leka med en dag som dagen efter. Inget att rekomender. Klarade mig hel därifrån o till E&F´s härliga soffa. Där åt vi räkmacka samt västerbotten paj. Helt ljuvligt sen tittade jag o F på film mendans E låg o snarkade på golvet.
Igår var det bandy redan kl13. Känndes konstigt att komma därifrån när det var ljust ute. Blev lika, 8-8. Nu är det inte mer bandy för detta halvåret så vad man ska hitta på på söndagskvällarna nu blir att se.

Gick hem från jobb idag för jag hade en otrolig jobbig huvudvärk som vägrade att ge med sig. La mig i fosterställning i min lilla soffa (enda ställningen som funkar om man inte ska ligga med benen i 90 graders vinkel). Somnade ganska gott under duntäcket. Men drömmern däremot hade jag kunnat vara utan. Drömde om att jag hade stearin i örat. Kliade mig i örat o ut kom en hel starinkaka. Sen vaknade jag. Tur var väl det för annars hade nog den drömmen blivet konstigare än vad den redan var. Nu får vi se hur natten blir om John Blund kommer o hälsar på eller om man ska ligga o vrida o vända sig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: