SKRIVET: 2009-03-26, kl 21:04:03 | PUBLICERAT I: Vardagen

Lite levande

Är det så här det ska kännas? Har nästan glömt bort hur det känns att må någorlunda bra. Senast var nog precis en vecka sedan när vi var på Net on Net o köpte mobil till F o kamera till E. Sen så var vi ju på fest på fredagen. Ja. Blev mer eller mindre full. Mådde skit på lördagen. Trodde jag skulle dränka mig i duschen.

Tog mig ut o hämtade ut pengar. Var tvungen att äta. Kommer tillbaka. Kan inte gå upp i trapphuset. Ställer mig utanför o andas o börjar knäppa upp jackan för att jag var så varm. Går upp. Lägger mig. Somnar. Går till E o F vid femtiden.

Restaurang med mamma o Göran på kvällen. Äter. Dricker ett halvtglas vin. Hem. Spelar lite Wii. Börjar frysa.

Cyklar hem. Somnar vid tolv. Vaknar kl sju o känner hur illamåenden åker hiss i halsen på mig. Hur magen har svallvågor o hur tarmen tvättar tvätt. Lägger mig sakta ner efter ett glas vatten. Blir värre i magen. Somnar om. Vaknar äter lite. Vid elva börjar helvetet. Rusar in på toa o får precis upp allt som jag åt till frulle. Drick aldrig mjölk om ni misstänker att ni ska kräka. Gör skitont. Sen sprang jag fram o tillbaka till porslinsguden hela dagen fram till kl åtta kanske. Tacka vet jag bakfylla, för då vet jag att den försvinner vid femtiden. I måndags så hälsade även herr Förkyldning på. Jättetrevligt.

Idag är det första dagen jag har kunnat äta ngt sen lördags. Igår blev det lite potatis annars har det varit 2 rostemackor o juice i 4 dagar. Så hemskt som jag har mått har jag aldrig gjort i hela mitt liv. Inte ens när jag skulle operera bort blindtarmen för då knarkade dom ner mig o det var himmelriket.

Snart är det läggdax med min lilla honey som ligger här brevid mig. Lite lurvig o beige. Men först måste vi ut en runda om en stund.

Det som jag har varit med om de senaste 4 dagarna önskar jag knappt min värsta fiende. Bättre med ngt som man kan kurera. Ngt man kan bota med pencilin eller ngt. Inget som man bara ska ta o vänta ut för att det ska bli bättre. Nä fy för för den människan som smittade mig. Tacka vet jag sjukdomar som man kan bota med pencilin som man mår bättre av efter en dag!  


Anonym

varför måste du gå ut med honey är det en mask eller nått:) skönt att du mår bra idag



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: