SKRIVET: 2009-07-30, kl 21:31:20 | PUBLICERAT I: Vardagen

PAPPA

Nyss hemkommen från en dag med eme hos pappa i kollo. Nostalgi är ett ord som beskriver dagen!
Det var jättemysigt att vara där ute en hel dag med pappa o eme. Det känndes som vi behövde det alla tre, bara umgås, skratta o laga mat tillsammans. Det var jättelänge sedan! Saknar honom, min lilla älskade pappa!

  Denna bron fick man inte gå över, för då var man över på storavägen o det var icke bra.


  Här brukade vi fiska...det var mer vatten där förr i tiden.

  Här pallades det grönsaker!

  Pappsi var hundvakt till Lucy in the sky with diamonds

  Eme högg in direkt

  Pappa o jag

   Vi började luka

  Samtidigt gjorde pappa vid grillen, noga ska det vara!

     

   

När grillningen blev klar serverades det flintastek, kotletter, ris, sallad o bea! Hur gott som helst. Vi åt som om vi inte hade ätit på år o dagar! Mums mums, det svalde vi ner med varsin kall öl!

   Emsebemse i sitt esse =)

   Pappa blev mätt o belåten o la sig för att ta en liten tupplur efter maten!

  Jag intog köksplatsen (där mamma burkade stå för herrans massa år) o värmde vatten o diskade för glatt livet medans Eme stod brevid o blev lite väl närgången!!

En helt underbar dag med pappa har det varit! Njöt o mådde bra!







Eme

Pappi Pappi!


Anonym

Jag saknar min kolle



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: