SKRIVET: 2009-07-25, kl 12:53:50 | PUBLICERAT I: Vardagen

Vi är ju på camping

Då var en veckas semster avklarad, dagarna bara försvinner från en!
Veckan som gick testade vi på campinglivet o det var bättre än förväntat faktiskt., trots ett lånat tält som skulle vara regntät men som var mer som ett såll...

Vi började på tisdag morgon med ett stopp i Båstad på ett ställer som heter Riviera. Vet inte om namnet stämmer överens med hur det var där..

 

Efter att vi nästan hade blåst bort i Båstad så begav vi oss mot Falkenberg där vår första övernattning skulle vara. Letade upp campingen o kände ingen riktig glädje över hur den såg ut. Men i och med att man ska se allt från den positiva sidan så tänkte vi ge det en chans. Inchekning kl14, så vi gick o käkade lunch ist.
 
 

Efter många om o men o spekulerande om var vi skulle ta vägen så bestämmde vi oss slutningen för att vi åker till Mullsjö i Småland o tältar i skogen där vi vet hur allt fungerar. Vi var ute o yrade om om vi skulle bege oss till Smögen med, men det var lite väl långt. På vägen till Mullsjö så blev jag kissignödig. Så in som satan i affären o skulle hämta nycklen, kissnödig som bara den var jag o när damen i kassan ger mig den hära nyckelknippan så tror jag att allt ska
ta o komma i trosan..



Man glömde i allafall inte att lämna tillbaka aset =)

Efter två timmars körning så var vi äntligen framme på campingen o tältet skulle då slås upp.

       

Det var ganska lätt att slå upp efter man fattade vad alla krokar o grejor skulle användas till. När vi var färdiga med det begav vi oss till Huskvarna för ett spontan besök hos våra kusiner men dom hade begett sitt till Kungsan så vi besökte vår andra kusin ist. När vi var färdighälsade där så skulle vi äta o det blev kinamat. Ingen riktigt campingmat, men ibland blir det som det blir. Väl framme i vårt hus så skulle vinet "korkas" upp o vi skulle spela sällskapsspel. Vi var inne på Ica i Huskvarna o handlade o passade samtidigt på att sno till oss en kartong som vi skulle ha som bord. Påhittiga Eme byggde bord av stubbar o en kartong =) Händig kvinna att ha med sig när man är ute i skogen!!

      

     

Fixig o trixig som damen är så täljde hon till en liten skål till våra nötter bara så där på en handvändning =)

När vi gick o la oss så var det inte så värst varmt så vi hade mjukiskläder på oss, men en rånarluva hade inte varit helt fel det heller. Eme förfrös kinden o mitt öra ville heller inte leka mera. Mitt i natten så vaknar både jag o Eme till för att halva delen av kroppen har somnat för vi låg på så hårt underlag. När vi väl vaknade så begav vi oss in till Mullsjö o köpte frulle som vi sen njöt av i solen i skogen! Eldorados snabbkaffe är inget jag rekomenderar till er, det äkligaste jag har druckit. Brunt vatten som Eme kallade det.

     

När vi hade ätit frulle så tänkte vi att vi skulle köra till Gränna men den rutten ändrades ganska snabbt till ett besök på Systemet för 2 flaskor vin o sen till Ekohallen för luftmadrasser. När vi kommer hem så börjar blåsa upp min o Eme sitter o tittar på mig så säger jag till henne "Ska du inte blåsa upp din?" "Vi vet ju inte om vi ska vara kvar här" "Var ska vi då ta vägen?" Hon börjar blåsa o ha sig o blir klar med den. Sen sitter vi där o tittar på varandra o undrar om detta är vad som menas med campingliv? Att sitta i sin stol utanför tältet o bara titta på omgivningen? Kommer överens att så är det nog. Härlig med lugn o ro o avkoppling! 20 minuter senare är tältet nere o vi har städat upp på vår plats. Och vi är ute på the highway igen. Mot vart vet vi inte riktigt men vi hamnar i Varberg o möter upp min arbetskamrat o hans kompisar. Hur sköna människor som helst!

     

Efter en kväll med grillning, öl o vin o kortspelande så vaknar jag o Eme lite i åtta på morgon av ett lätt duggregn, väldigt lätt duggregn. Går på toa o när vi kommer tillbaka står Cribba o röker. Vi sätter oss i vårt tält o spelar kort för att ha ngt att göra. Efter ett tag så är det inte lätt duggregn utan lite mer itagande. Börjar droppa ngn droppe från tälttaket men dom bortser vi ifrån., Torkar upp o spelar vidare. Sen är det lite blött längst hela sidan "Aja, det torkar vi upp" Sen blir det lite mera blött från taket, tar strumpan o torkar. Kommer överns om att vi nog måste köpa ett nytt tält men det gör vi efter lunch. Men sen så, sen så har jag en pöl under foten!!!! Då fick vi bråttom att bege oss ut på tältjakt. O det regnade inte, det var som om ngt stod med en brandslang o sprutade vatten. Regnade hur mkt som helst hela torsdagsförmiddagen.



Men inte klagade vi för det, utan det var på med ponchon o började tömma tältet på alla kläder o sovsäckar o ömtåliga saker. Packade in oss i Cribbas bil då vår var överfull av allt som vi hade i tältet. Körde dom här 1,5milen in till Varberg o började leta tält. När vi väl hittade tält så säger klokekarlen i kassan "Jaaa, det ska ju inte resas när det regnar uta" "Nä, det försår vi med men tror du att vi har ngt val??!" Dygnsura var vi när vi kom tillbaka, trosor o skor var blöta men det var bara till att börja resa det nyinköpta tältet...kan nog låta bilderna tala för sig själva dör. Var tvungna att vara 6 personer för att resa ett tremannatält....

          SÅ här mycket vatten hade det kommit in just på detta stället i tälten. Hade vi satt det 1m fram så hade det nog flytit i vattenpölen som blev framför tältet med.

Efter en kväll som bestod av popcorn, kanelsnäckor o ostbågar till middag så hoppade vi i säng tidigt för man är inte riktigkt som man ska i kroppen när man är på camping. Man är lite sne o knacklig överallt o man ser bara förjävlig ut. Har inga ursäkter för hur man ser ut faktiskt. Man bara gör det, man är ju för fan på camping =)
När vi hade packat ner tältetn (Vilket vi klarade av galant helt själva) och sagt hejdå så begav vi oss till Ullared!!!! I o ut på 1½ timme vilket är jävligt snabbt jobbat där inne så var vi på väg ner mot Malmö igen. Så här såg jag ut när jag var på Ullared då mina skor var dygnblöta.

  Det bjuder jag på =)   Världens godaste frulle!!


Som sagt så trodde jag aldrig att vi skulle palla med att campa i så många dagara, trodde att vi skulle ge upp på onsdag morgon, men man anpassar sig som ni har sett o vi fick mersmak för skitet. Har ju ett helt nytt regnsäkert tält nu med som man måste använda!! Man har gått o sett ut som fan i 2 dagar o bara njutit av det, men vad gör det vi är ju på camping!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: