SKRIVET: 2009-07-12, kl 10:34:14 | PUBLICERAT I: Vardagen

Restresa?

Efter att ha legat i soffan hela dagen igår fram till klockan 17 så begav jag mig hem till Eme o Fredde. Fredde o Johan skulle gå på partaj o jag o Eme skulle mysa! Vi kör dom o sen så kör vi o köper mat. När vi väntar på maten så står vi o snackar lite om allt möjligt.

-Vi skulle åka utomlands, du o jag, Elin!
-Ja det skulle vi verkligen göra. Bara sola o bada i en vecka.
-Ja, äta gott o dricka gott, inga sena nätter. Ska vi kolla upp det är vi komer hem?
-Ja det kan vi göra. Men det får ju max kosta typ en 4000kr för en restresa.
-Ja ja absolut inte mera!!

Väl hemma sätter vi oss o äter o kollar på Miami Ink. Sen så dukar vi ut o börjar titta på resor...
Vi letar o har oss och inser ganska snabbt att restresorna ligger på en 6-8000kr. Lite väl att lägga när man sen ska
iväg 2 veckor i september. Vi kollar vidare o tillslut så hittar vi lite "billiga" resor. Kollar igenom dom o tycker att det ska bli
skitball att resa iväg!!

-Då sticker vi nästa lördag!!  skriker Eme
-Jaaaa!!!
-Jag har ingen resväska!!
-Jag har inga pengar!!!!


Så skrattar vi lite grann o fortsätter att kolla! Tillslut har v då bestämmt oss för vilket hotell vi ska ta men vi ska ändå ringa o förhöra oss om det inte finns billigar. Efter ett tag när vi har suttit o tänkt igenom våra planer så säger ngn av oss

-Det är kanske lite väl. 6500kr var vad jag täntke att det totalt skulle kosta.
-Ja jag, med. Typ 3500 för resan o sen uppehälle.
-Mmmm....
-Kanske ta o flytta fram projektet...
-Ja...det blir nog bäst så..

SÅ där var vår glädje över o vi hade tagit vårt förnuft till fånga ganska snabbt den kvällen!

Söndag idag. Sitter o äter frulle o har tvätt i maskinen. Kommer inte ihåg senast jag tvättade men när man tillslut itne har ngr underkläder så är det nog dax att tvätta skulle jag tro!

Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar till jag går på semester det ska bli så himla skönt, det är jag värd!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: