SKRIVET: 2009-07-30, kl 09:54:16 | PUBLICERAT I: Vardagen

Håll ut håll ut

Slår upp dom blå, inte en tillstymmelse till sol på himmlen. Nä, inte ens en glutta blå himmel syns. Bara grå moln i alla nyanser som finns av grått. Lullar in på toa o sen ut i köket. Börjar med frulle. Äggamacka o kaffe. Smsar Eme o väcker henne. Hon undrar om jag kommer till henne nu. Nä du flicka lilla, jag måste duscha o sen så tänkte jag göra vid mina små fötter. 
Ser även att det regnar nu. Varför varför ska det alltid regna när jag har semster? Jag inte haft en endaste dag på stranden på semestern!!! En dag var jag på stranden med Eme, en lördag innan semstern. En av dom varamaste dagarna i år. Men en dag, fler dagar borde man väl ändå få. "Håll ut, håll ut, det fina vädert kommer!!" Håll ut o håll ut, hur länge vill dom man ska hålla ut??? 


Eme

När jag kommer tillbaka från semestern på måndag, så ska jag snacka med min chef. Att nästa år, ska jag ta semester bara så där PANG! Har det varit fint en hel helg, och det fortfarande är det på måndag, då tar jag en vecka!


Elsan

Har med försökt att lägga upp det så med min chef, men hon bara skakade på huvudet o tittade lite konstigt på mig o sa till mig att jag skulle återgå till vad det nu var jag sysslade med innan den tanken kom upp i huvudet på mig... Så jag tror nog inte att du får igenom förslaget.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: