SKRIVET: 2009-01-29, kl 20:25:20 | PUBLICERAT I: Vardagen

Ensam ibland..

Ibland så saknar jag att komma hem till någon. Att det är någon som hälsar en välkomen hem o frågar hur det var på jobbet. Att det inte är knäpptyst och mörkt i lägenheten när man stiger innanför dörren. Att det kanske då o då hade luktat mat när man kom in. Ibland saknar jag  även någon att gosa med i soffan. Ligga sked med o titta film. Bli kliad på armen/ryggen o i håret av. Jag saknar även att ha någon som jag bryr mig om, som ligger i mitt knä o tittar tv, som jag kan laga mat till o klia på ryggen o vara snäll emot.

Men ibland så saknar jag det inte överhuvudtaget. Ibland är det så skönt att bara rå om sig själv. Att inte behöva tänka på någon annan än sig själv. Att jag kan göra precis hur fan jag vill när jag vill. Behöver inte tvätta om jag inte vill, behöver inte laga mat till ngn annan om jag inte själv vill äta. Behöver inte bertätta när jag kommer hem o om jag kommer hem. Allt som väntar här hemma på mig är mina växter o dom är inte så himla pratglada kan jag säga. Men hem till dom kommer jag :) Vi har ett speciellt förhållande, när dom börjar hänga så får dom kärlek annars så umgås vi nte så mkt. En dog härom veckan. Verkar inte komma till liv heller. Står där med en stam i en kruka brevid tv´n o ser allmänt dum ut.

 Ibland så känner man sig ensam, ensamast o minst i hela världen o då saknar man att ha ngn vid sin sida.
Även ngn som säger "God morgon, sovit gott?" Eme brukar skicka god-morgon-sms :) Ibland är dom inte så charmiga..."God morgon Fisse!" eller "God morgon bajskorv"...men hon har sina ljusa stunder med "God morgon världens vackraste o bästa syster!" Jag älskar mina morgon-sms som Eme skickar  även om jag ibland är en fisse!

Ikväll har jag nog kännt mig ensam o då är det väldigt synd om mig med tycker jag! Ha ha ha! Finns fan dom som har det värre. Upp med hakan o le! :)


Anonym

Även om du bor ensam och är ensam hemma så är du aldrig ensam i hjärtat! För där finna jag och Fredde, mamma och Göran, pappa och Bengt och en massa människor. Johan och Jimmy, Jenny o Peter, Kicki och Robert, Anna o Morgan, Nettan o Martin, Pia o Tommy, Anna o Per, Johan o Linda, ja jag kan hålla på i evigheter. Men vi vet ju endå att jag och Fredde är bäst! :D


Anonym

Du är aldrig ensam jag finns alltid i ditt hjärtat

och precis som eme säger alla andra men vem är Bengt undrar jag.



puss mamma



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: