SKRIVET: 2009-02-10, kl 21:43:08 | PUBLICERAT I: Vardagen

..men hon har repat sig bra..

Enlig min familj så tycker inte min mormor att jag hör av mig till henne tillräkligt ofta. Var o hälsade på henne i november tror jag o sen så var familjen uppe igen i januari. Då var inte jag med. O då var jag så oförskämd att jag inte följde med o ringer gör jag heller inte så ofta enligt henne o det har jag aldrig gjort heller. För oftast när man väl tog sig tid att ringa henne så sa hon inget o sa hon ngt så var det "Du hör aldrig av dig" o en massa gnäll. Nä., då är det ju inte så konstigt att jag inte ringer henne heller. Men igår så gjorde jag då detta. Hon blev överlycklig när jag sa

"Hej mormor det är Elin"
"Hej Elin, va roligt att du ringer till mig"
"Ja, tänkte höra hur det är med dig o hur du trivs?"
"Det kunde har varit bättre. Hur är det med dig? Är du lika tjock som emelie?"

Först så täntke jag, skämtar hon med mig eller vad är det hon säger.
"Men Emelie är inte tjock, mormor"
" Jo det är hon."
"Nä"
"Jo det ä hon"
"Okej om du tycker det, men hon är söt"
"Ja o tjock. Men hon har repat sig bra"
Repat sig bra...repat sig bra...gick det runt i mitt huvud..ahh okej från när hon var sjuk för 5 år sen. Herregud, det är  5 år sedan flickan var sjuk. Hon blir inte bättre än vad hon är idag o det vill jag inte heller, för hon är hur go som helst. Lite vrickad ibland, borde tvätta munnen med tvål lite oftare. Men jag älskar henne!
"Ja, det har hon gjort. Vi ska vara glada över att vi har henne för hon hade kunnat dött"
"Ja....men hon är ju...."
"Vad gör du för ngt"


Att tanten inte kunde få det ur sig huvud. Sen började hon yra om att vi skulle åka till Mallorca... Ja ja.....för dit kan man ju åka om man har ngn med sig som kan ta hand om en. Hon är rolig hon. Kan knappt stå på benen själv så ska hon bege sig ut o resa. Men inte med mig, har gjort det en gång o göra aldrig om det i hela mitt liv. O vem skulle våga släppa iväg henne? Inte hemmet får jag hoppas.

Idag har vi jobbat i Helsinborg. Klockan ringde 0620 trodde jag skulle kräka. Tog tåget kl0734 (när jag i vanliga fall brukar stiga upp). Tog tåget hem kl 1934.... Fick jobba över 2h för att hinna klart med vårt arbete. Inte så kul o speciellt inte när man befinner sig 8 mil hemifrån eller ngt liknande o inte när det heller snöar ute. Vart tog våren vägen? När kommer den? Jag vill ha sol o värme o höra fåglarna kvittra på morgonen när jag vaknar. Jag vill slippa att ta på mig halsduk o tjock jacka som man känner sig som en michelingubbe i. Jag vill bara ha tröja o ett par flipflops. JAG VILL JAG VILL JAG VILL!


Anonym

Vilka dagar du har haft.

Du ska veta att jag älskar er två över allt annat.

och Eme ska vara som hon är. Man ska inte bry sig om vad en gammal tant säger som har stannt i huvudet. Puss Puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: