SKRIVET: 2009-08-26, kl 20:28:24 | PUBLICERAT I: Vardagen

Kan göra en för gravida, inga problem!

Yeahhh!! 6 arbetstimmar kvar sen är det återigen semester!! I like I like I like!! Ska bli så jävla mysigt att bara njuta i solen i 2 veckor o inte behöva bry sig om något mera än att man måste smörja in sin bleka kropp så den inte blir röd! Mmmm ska bli så ljuvligt!

Efter jobb gick jag upp en runda i stan. Kände inte för att bara gå hem o vara ensam framför tv, kul att se lite folk även efter kl18. Gick o drog i kläderna inne på Gallerian o på Åhlens. Fanns ju inga roliga kläder bara en massa tantkläder. Ska man behöva bli tant för att handla kläder? Efter en timme hade jag spenderat hela 25kr på ett nagellack. Ja, det var det jag shoppade idag, jag ville ju shoppa idag men som det alltid är så hittar man aldrig något när man känner för att handla utan det kommer alltid så där lite påhoppande, lite spontant. Så jag förblev rik!!!

Blev sen akutsugen på sushi så jag cyklade o letade upp en sushirestaurang borta vid shougensbro eller vad det heter. Går in o läser på menyn. Hittar ingen mammatallrik!!! Expediten kommer ut o jag frågar lite försynt om dom inte har mammatallrik.

-Nä, men vi kan ju göra en för gravida inga problem! Säger hon glatt
-Ähhhh....jaa tack..men asså...ja... jag är ju då inte gravid då, men jag äter inte fisk. (Det där sista kom väldigt fort ur min mun!)

Så står jag där o ska då förklara för henne vad det är jag har tänkt mig, o inga namn kan man heller på alla dom här rullarna. Jag förklarar o hon säger konstiga ord på ett utländskt språk o jag förklarar igen på svenska o tillslut så håller hon med mig!! Hoso Maki...ja ni det är små rullar, kan hända att jag åt såna rullar idag. Ura Maki...det åt jag faktiskt så jag åt aldrig hoso maki. Sen har vi då Nigiri, det är gott det!! Det är risklumpen som sen har någon sorts fisk på sig! Där åt vi asparaga (sparris), och kanske en ebi...(räka) inte helt säker! Men det är ju för fan en hel djungel att lära sig allt det där! Fick iofs en bok av pappa som handlade om sushi ska nog ta o läsa i den lite så jag slipper känna mig dum som en blondin nästa gång jag ska försöka förklara mig om vad jag vill äta =)


Anonym

hehe! det här måste jag få kopiera av dig till nästa gång jag ska handla sushi.. det e en konstig fisk jag alltid får som liknar ett löv... vet du? jag vill alltid avbeställa den men vet ej vad den heter..


sofie

det var mig som du ska meddela...

ha en underbar resa!! jag kom hem från kroatien igår. o har haft det så himla skönt. vi hörs gummsi!


M

Fisk är gott jätte gott!!!!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: