SKRIVET: 2009-04-05, kl 21:27:31 | PUBLICERAT I: Vardagen

6 rätt på Lången!

Nyss hemkommen från en helt underbar helg med min lilla älskade syster! Helgen inleddes på Hemköp med att roffa åt oss tipskuponger o grejer. Sen med bestämda steg till Systemet o inhandlade 10cidrar ifall i fall. Tillbaka till Hemköp för middags inhandling. Kyckling var det tänkt. Färdiggrillad med ris o curry. 

-Elin, dom har ingen kyckling.
-Nähä okej,
 vad ska vi äta då? Ska vi kanske ta lite sån här tapas?
-Ja det kan vi göra.

Står o tittar i den där kyldisken o tar lite av varje. Sen hittar vi naturligtvis ytterligar en disk där man kan plocka själv. Vi kommer överens om att det nog blir billigare o ta det så vi börjar plocka.  Sen skulle vi ha ölkorv, parmaskinka, salami, melon, brieost, sylt. Ja det kan nog har varit allt skulle jag tro.

-Men tror du dom här skinkorna räcker om vi ska ha runt om melonen o brödet? säger Eme
-Nä, det gör det nog inte.

Så vi går tilbaka o tar ytterligare ett paket skinka.
Så tittar vi i korgen.

-Elin, var är det som ska mätta? Var är köttet?
-Ja, det har jag med undrat. Men det finns väl mackor hemma i fall vi inte blir mätta?
-Ja. Och O´boy.
-Bra.

Glada i hågen över att vi har kommit på middag o att vi ska hem o äta o tippa o ha mysigt beger vi oss till kassan.
Grabben i kassan slår in våra varor o tittar på mig o säger.

-Var det bra så?
-Ja tack.
-Då blir det 349kr, tack
.

Jag drar mitt kort o försöker hålla tillbaka skrattet som kryper längre o längre upp från magen. Vi tar vår extremt lätta 350krs-påse o börjar gå. Sen utbrister  Eme:

-350 spänn för den här påsen?!
-Mmm....
-Vi får fan äta under andakt.
-Ja, med levande ljus o nedsläckt lägenhet
.





Hur gott som helst var det i allafall. Men vi kom även överens om att vi inte kommer till att göra om det på ett bra tag.
Vi blev även hur mätta som helst även om man inte kan tro det.

I lördags var det jobb som gällde o sen så åkte vi till Klågerup o hälsade på Anna, Morgan o Villiam. Satt ute i solen o fikade o pratade o lekte med Villiam. Jättemysig eftermiddag. Solen värmde o bra sällskap.
Kvällen bjöd på ett besök på Möllan. Mötte upp Madde o Malin o ngr vänner till dom. Sen då så begav vi oss tyvärr till Slagt. Absolut sista gången jag sätter min fot på det stället. Om man känner sig gammal ibland så blir man fan död när man är där. Bara en massa 18-åringar som är hur fulla som helst som hoppar runt på dansgolven även om dom inte spelar Små grodorna. Nä, det var verkligen ingen hit. Dit går vi inte fler gånger.

Idag vaknade vi vid tjugo i tio. Låg o pratade lite grann o gick igenom gårdagen o var ännu mera överens om att vi aldrig mera ska till Slagt. Sen var det frukost o sen så blev det filmtime. Vi såg Crazy Beautiful. På något konstigt sätt så börjar både jag o Eme att asböla. Vi grät så tårarna rann på oss o sen så kom vi på "Va, fan sysslar vi med?" Så då började vi skratta o sen så grät vi ännu mera. Nästa film på schemat var Here on Earth tror jag den hette. Samma visa där. Vi stört bölade. Vi grät så tårarna rann ner på halsen på oss o samma veva så skrattade vi åt vad fan vi sysslade med. Har ingen aning om vad som satte tårarna i rörelse. Men ngt var det. Vi är inte ordentligt vaggade skulle jag tro eller så har vi blivet väldigt konstiga efter 20-årsålder.
Middagen serverades hemma hos mamma. Helstekt fläskotlettrad med sås o poatatis. Lika gott som alltid. Hon är duktig vår mamma hon på att laga mat. Pluset var att det blev över till mig tills imorgon :)

Sen har vi, jag o Eme lyckats med att tippa in 6 rätta matcher på Lången! Vilket resulterade i 600kr!! Vi satsade 10kr så vi vann 590. Det trodde vi aldrig att vi skulle lyckas med så vi blev lite stolta över oss själva :)

Ja, det var vad denna helgen bjöd på.

Tack Eme för en helt underbar o rolig helg! Älskar dig!


Anonym

Hahahhaha tapas is the shit! Vi hade kommit undan jävligt billigt med den kycklingen som fanns där gömd på en hylla! :)


Anonym

Vad glad jag är att ni har hittat varandra och kan umgås som ni gör.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: