SKRIVET: 2008-10-15, kl 21:34:11 | PUBLICERAT I: Vardagen

Älskade Krille lille...

Hur i allsindar lyckas jag med allt möjligt? Skrev i förra eller förr förra inlägget att det är ngt som är fel på min kropp o oktobermånad. Visst fan har jag rätt. Satt på jobb igår o klagade på mitt öra att det gjorde ont. "Men du hade ont förra veckan med" säger ngn. Ja, det hade jag ju kommer jag ihåg Öroninflammation, tänkte jag. . Ringer o bokar tid kl18. Sant som jag sa (eller vad det heter) så har jag öroninflammation ja. Duktig flicka att få det nu när man ska flyga på söndag. Ner till apoteket, lämnar KK o får min medicin. Frågar lite snällt vad det kostar o får till svar "467,50kr" "467,50kr?!!" skriker jag nästan. "Ja det stämmer" säger hon. Va fan, 467,50kr för piller som jag inte får äta upp alla, för jag ska bara ta 30st på tio dagar, så jag har betalt för 20 tabletter mer som jag inte ska äta. Varför gör dom inte mindre pillerburkar??? Lite smörja som ska in i örat tre gånger om dagen, 111kr. Så då får jag ligga i soffan på jobb i 20minuter för att smörjan ska rinna in ordentligt. Ja ja....jag säger inte mera, bara till att knapra o se glad ut tydligen.  

Helgen som gick var vi på bio o middag i fredags. Det var flickorna Jacobsson som var på bio. Mamma Mia blev sedd. Ganska rolig o underhållande film. Det var vi tre o gammlingarna. Eme sätter sig till rätta med popcorn o cola, o ubrister "Nu trivs jag!" o trycker in 10 popcorn i flabben o tar en slurk cola. Mamma Lena hade ena konstiga ord för sig med. Sitter på restaurangen o pratar lite grann. MÄnniskan har köpt en ny säng. "Ja sen när Göran är borta så kan ni komma o sova i min nya säng" säger hon o åmar sig lite o spinner/mjauar som en liten katt. Kommer sen till bion, där det självklart är reklam. Kommer en snygg kille o hon utbrister "Vilken fin kissekaaaat!" O som vi skrattade åt henne. Det lät ju inte riktgit klokt. Lät som en gammal kåt kärring. Hon är härlig hon, min lilla mamma.

Igår var jag hos min älskade pappa som jag itne ha träffat sen i julimånad. På ngt vänster har han lyckats gå ner lite i vikt. Min pappa Krister, han är så söt. Han lagade middag till mig igår, fläskpannkaka. Så tar vi ut den ur ungnen o den är lite konstigt bakad. På ena sidan plåten är där knappt ngn deg o på andra sidan är det hur mkt som helst. (Spisen står nog itne riktigt rakt). Vi hugger in på den o äter i 5 minuter. "Usch nä, den var inte god" säger han. "Jo då det var den visst det" säger jag o äter vidare. Pappa lika så. Men efter 5minuter till så ger han upp. Jag äter som ingetting, men efter ett tag känner jag det som han kände, att den inte var så god. "Här bjuder man hem sin dotter på middag så blir den dödbakad". Ibland så saknar jag pappa jättemycket, nästan som om jag vill vara 15år igen o bo i mitt lilla flickrum o komma hem till pappa efter skolan o se honom varje morgon med en kopp kaffe o tidningen på bordet när jag rusar in i duschen. Jaaa, min älskade lilla pappa.

I lördags så kom Sophia o Nina från jobb hit här. Vi åt varmamackor o kex o ost o drack en massa vin!!! Gott som alltid!
Så här snygga lyckades vi bli innan det blev utgång o tequila.....

 Nina apar sig framför speglen

 Sophia leker frisör

 Så här blev resultatet....

 Ja...

 Sophia o jag....

Men som sagt, oktobermånad o Elins kropp är ingen bra komibination....får se vad jag tar vägen nästa år!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: