SKRIVET: 2008-10-29, kl 20:32:17 | PUBLICERAT I: Vardagen

Allt har ett pris...även när man lämnar lägenheten

Funderar lite. Varför ska det kosta en massa pengar så fort man lämnar sin lägenhet? Är det inte linsvätska som handlas så är det p-piller, är det inte det så är det cyklen som ska lämnas in eller toalettpapper som behövs inhandlas. Alltid något. Imorgon är det p-piller o tandkräm som behövs handlas. Det går inte en ända dag utan att man är i behov av att handla ngt. Kläder behöver man absolut inte handla men dom här nödvändiga sakerna som gör så att man tar hand om sig själv. Usch ja, önskar att man inte behövde ha alla dessa måsten som man måste ha hela tiden.

London! Londonveckan var helvetisk. Inget kul alls. Bara en massa stirrande in i ett mikroskop 8h i 5 dagar. Saker man inte förstod o saker som man fick förklarat för sig som man ändå inte förstod eller såg. Tårarna hängde i ögonvrån o halsen knöt ihop sig. Men man överlevde o fick sitt lilla diplom från Gemological Institute of America! Nu i efterhand känns det bra men hade jag vetat att det skulle varit så stressig o jobbigt så hade jag aldrig gått med på det men nu i efterhand så känner jag lite stolthelt i allafall! :)
Blev flera rundor på Oxfoord Street o ett besök på Hamleys. En leksaksaffär i 6våningar med hur mycket leksaker som helst. Allt du hade velat ha o inte velat ha hittade man där o alla möjliga prylar till alla möjliga barnprogramm. Min 27årsdag blev firad med Mojitos o vin! Trevlig kväll det där!

      

 

I lördags så blev det middag på Borderstugan (tror jag kommer inte ihåg namnet nu) med Eme, Fredrik o Johan. Sen gick vi hem o spelade lite Wii! Man kan väl säga som så att vi var inte så grymma på Mario Cart eller vad det heter o bowlingen satt väl lite bättre tycket jag. Men det bevisar ju bara att man inte ska blanda alkohol o bilkörning ;) Det var en trevlig kväll trots att jag inte kunde röra mig i söndags o ingen mat eller dryck kunde jag får i mig heller.....

       

Hittade denna bilden på flygplatsen i London. Min fråga är bara hur i allsindar har ngn lyckats få med sig dom här verktygen genom säkerhetskontrollen???



Sen undrar jag även varför Londonborna inte har varm o kallvatten i en o samma kran? Varför man ska behöva tappa upp vatten i handfatet o tvätta ansiktet i det efter att man har stått o spottat o borstat tänderna?? Okej om det bara var mitt eget spott som jag tvättade mig i, men att tvätta ansiktet i samma handfat som 2 andra med hade stått o spottat i var ju lite räligt. Men ja, det fick ju gå ändå!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: