SKRIVET: 2008-10-05, kl 21:03:45 | PUBLICERAT I: Vardagen

Helgen

Söndag o jag har lyckats dra på mig en liten förskyldning. Inget kul alls men bättre det än att det kommer till Londonveckan. Idag har vi varit o fikat o sen på Media Market eller vad det heter o sen så var det bandy. Eme, mamma, Jimmy o jag. Johan kunde inte röra sig, bakfull heter det.


Detta skrevs i gårkväll men gick inte att publicera så här kommer min lilla text.

Lördagkväll, mörkt o kallt ute o här sitter jag ensam o tittar på tv. Musikmaskinen visas nu sen så tänkte jag se Sing-a-long. Kommer inte ihåg när jag senast var hemma en lördagkväll. Men det kan ju vara skönt det med ngn gång. Var förbi Eme o Fredde innan en liten stund. Dom hade det så mysigt där hemma med levande ljus o lördagsgodiset stod på bordet o väntade på att bli uppätet, Fredde låg i soffan o tittade på fotboll. Så där hade jag med velat ha det, ngn som ligger i soffan o kollar fotboll o låter lite när det blir mål o pratar med en lite då o då. Jag kan ju iofs med tända ljus här hemma, men det är ju bara lilla jag som är hemma. Det är ingen annan som kan mysa med ljusen o lördagsgodiset i skålen. Ja ja, min tid kanske kommer den med. Det är inget kul att göra mysigt när det bara är jag som kan se det o mysa av det. Då kan det allt vara som det är med lite kläder på golvet o på stolarna.

Igår bjöd Eme o Fredde till fest. Pojkarna skulle spela Fifa innan utgång. Johan, Jimmy o Larsen kom o dom började spela. Sen kom Jenny o Peter. Jag o Peter satte oss o spelade skitgubbe, vem som vann kommer jag inte ihåg. Vid 23 tiden så tackade Eme för sig o gick in o bäddade ner sig. O vi andra fortsatte med det som vi kan innan o utantill. Hamnade på Lilla T o sen så var vi på Etage. Captain Morgan o jag är inte vänner längre. Vet iofs inte om vi någonsin har varit det, men efter igår så är vi det definitivt inte. Han har gjort så att jag har haft ont i håret hela dagen o bara fått ligga i soffan o kolla tv. Ganska skönt men hade varit skönare om jag inte ville ta livet av mig var 10 minut.

Söndag imorgon, ska bli trevligt. Sen har vi ytterligare en vecka som ska arbetas igenom. Bio på fredag med mamma o Eme o jobb på lördag. Snart bär det av till London. Måste nog ta tag i att läsa igenom mina papper till kursen. Får göra det nästa vecka. Tänkte lägga upp lite bilder men jag lyckas inte. Får ta det en annan gång.

Trevlig helg till er som läser, mamma, Eme, Johan o Sofie.

           



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: