SKRIVET: 2008-07-23, kl 21:03:09 | PUBLICERAT I: Vardagen

"Här kan jag ju sitta!"

Vaknade halv elva imorse utav att Eme pratade i telefon. Tog mig med nöd o näppe ur soffan o stapplade in i hennes sovrum o la mig en liten stund. Ute fanns ingen sol, dom som spår vädret hade lovat sol idag men tji fick vi. Klädde oss o åt frukost o hem till mamma. Kul att se henne, var ett tag sedan. Gick in i Emes gamla rum o la mig i soffan en stund, slog på tv´n o låg o glodde lite grann tills Eme kom o drog mig i benen o asade mig av soffan. Ikea nästa. Fika. "Jag ska nog ta o köpa mig en tv idag" sa jag. Fikade o ut till net on net. Kanske inte ngt impulsköp som man gör varje dag. Men jag behövde ju verkligen en ny tv. Asade den på kärran o betalade. Ut i bilen. "Mamma, hoppa in" säger Eme. Sen så ska tösen ha in tv´n i baksätet upp i mammas knä. Står ett tag o tittar på henne o försöker komma på vad hon tänker. Hjälper henne in m tv´n i baksätet, puttar o har oss. Tillslut så sitter mamma i dörren o tv´n kommer inte längre in. "Okej, vi får ta den i bakluckan" säger Ems. Ja okej, ut med tv´n igen, efter mkt möda o besvär så har jag o Eme tagit ut den från baksätet o försöker få in den i bagaget. Mamma sitter kvar i baksätet o har fällt sätena. Vi puttar o har oss. Helt plötlsigt säger mamma "Här kan jag ju sitta!" Då har kvinnnan hamnat på golvet bakom passagerarsätet. Där sitter hon med benen i hakan o jag o Eme börjar asgarva. Det slutar då med att jag får sitta på golvet bakom passagerarsätet hem.

Ja så nu sitter jag här med en tv o vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men den står här!

Ikväll så har jag o Eme varit o ätit glass på Stortorget ifrån den där kiosken som är där, det var inte så god glass, kastade nästan varsin kula. Inget att rekomendera.


mamma

mina tårar rinner.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: