SKRIVET: 2008-12-11, kl 21:32:43 | PUBLICERAT I: Vardagen

Nyår....

Okej, det känns som om jag eller vi (eme o fredde) har tagit oss vatten över huvud. Till nyår har vi bjudit hem våra vänner på tillställning. Det ska vara trerättersmeny o man ska vara finklädd. (Klänningarna inhandlade vi nog samma vecka som vi hade kommit på idén...men idagsläget är inte klänningen lika snygg som den var då......)

Denna underbara idé kom vi på en dag när vi var på Nova o satt o fikade. Vilken jättebra idé tyckte vi då, åh va kul att göra ibjudningskort, idéer bara strömmade in hur våra inbjudningskort skulle se ut. "Åh, svart papper med guldtext" "Jaaa va fint" o vi såg hur fint det skulle bli. Svart papper o guldpennor inhandlades. Satte oss tillrätta vid köksbordet o började skriva på våra kort. Vi tittade lite på varandra, lite skeptiskt, men skrev vidare. Efter ett tag så frågar jag eme om hon kan se vad det står på mitt papper? "Njä....inte i det här ljuset" säger hon "I vilket ljus kan du se då?"  "Men om du vinklar pappert lite grann så kanske jag kan se....." sagt o gjort så vinklar jag pappert men man ser inte bättre för det. Tillslut så blev korten skrivna på vitt papper o klistrade på det svarta fina. Vi började skriva, efter ett kort på vitt papper ger eme upp o bestämmer sig för att det är bättre att jag skriver alla 9 korten så kan hon klistra det på papper...okej, gissa om min hand hade ont sen?

Men i allafall tillbaka till vatten över huvudet...hur ska vi göra? Hur ska vi planera? Hur lagar man mat till 12 personer? Fredde bestämmde efterrätten men han har sagt att jag o eme ska laga den. Okej. Det känns ltie stressigt redan nu faktiskt. Men just nu kan jag inte göra ngt åt det. Får vänta till nyårsafton. 

Imorgon blev det visst spelkväll på Lundavägen. Mario Cart, ska bli kul. Det var några pojkar som ville dricka vin o spela Mario trots att dom inte dricker vin. "Men dom kommer ju till att dricka öl" fick jag då till svar av min systeryster!  



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: