SKRIVET: 2008-12-03, kl 22:35:42 | PUBLICERAT I: Vardagen

Snopp

Ibland önskar jag att jag hade en snopp. Tänk vad mycket lättare allt hade varit då. Allt hade gått mkt snabbare. In i duschen tvåla in sig o torka sig. Inga långa minutrar framför speglen för att ordna till håret. Inget fönande o plattande. Inget sådant, för man hade ju inte haft ngt hår på huvudet, växer det ut så fram med rakmaskinen o wops så är det borta! Ska man iväg, på med ett par jeans o en snygg t-shirt eller skjorta. Färdig. Jag/vi tjejer ska leta kläder i en gardeob som är full med kläder men ändå är det inget som man kan ha på sig. Man byter 20gånger innan man går utanför dörren. Idioti kallas det. Men det är väl så vi är funtade. Och framför allt så hade man sluppit en vän som kommer o hälsar på en en gång i måndaden. Man hade sluppit den här uppsvällda magen som man får och dom här kramperna som man tror att man ska dö. Att det är en liten gubbe som sitter i magen på en o bara vrider runt allt som finns där o det gör så fruktansvärt ont. Kan inte tänka hur ont det gör att föda en unge, vill inte tänka på det alls överhudutaget. Men jag vet inte vad jag hade gjort med min snopp, jag hade nog bara njutit av att inte behöva göra alla dom där sakerna varje morgon!


Anonym

Tänk vad tråkigt det hade varit och inget upprepande heller för killar glömmer så snabbt att dom hade inte skrivt samma sak två ggr.jag vill ha dej som tjej du är underbar


Johat!

Jag blev först lite konfunderad när jag läste:



"Ibland önskar jag att jag hade en snopp. Tänk vad mycket lättare allt hade varit då. Allt hade gått mkt snabbare. In i duschen tvåla in sig o torka sig. Inga långa minutrar framför speglen för att ordna till håret. Inget fönande o plattande."



... jag undrade lite varför man inte behöver tvåla in och torka snoppen. Meningen efter förklarade en del.

Men att ni har två ton kläder och ändå inte har något att ta på er, har väl knappast med snoppen att göra.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: