SKRIVET: 2008-08-24, kl 13:05:04 | PUBLICERAT I: Vardagen

Margarita

Då var ännu en vecka avslutad. Söndag idag o jobb imorgon! Lagade scones innan idag, gick inte så bra, skulle ta halva satsen o det började ju ganska bra tills jag häller i bakpulver o tar lika mkt som man ska ha till hela...men men. Det är inte lätt att baka i gasugn. Bara så att ni vet!

I torsdags skulle min mamma (eller vår, min o emes) mamma se Lasse Stefanz på Dansebanan. Det var en upplevelse i sig må jag säga. Undrar var alla dessa Bina´s håller till resten av året? O tur är väl det att man inte stöter på dom varje vecka. Det var jeans uppe i armhålerna, jeansjacka från 1900 frös ihjäl o magväska.....ja ni förstår ju själva. O när dom tittade på en känndes det som om dom skulle hoppa fram o strypa en. Ja ja, tur att dom kommer ut på permission en gång om året!
I fredags så var det då samling uppe i stan kl18. Då intogs oxå den första ölen på tom mage o sen toaletten 2ggr på en halvtimme. Har nu lärt mig att man inte ska dricka öl om man inte har nära till en toalett o att det inte ska vara ngn kö. Emes arbetskamrater är ju en liga för sig. Jag o Jenny mötte upp pojkarna o skulle se Familjen. (Innan dess så frågar Emes arbetskamrat Madame Solo vad vi ska se. "Familjen" svarar eme "Naj naj dom har redan sjugit. Mamma pappa barn kl 18" "Nä men det är inte en sån familj, dom heter bara Familjen" försöker eme) Eme dyker aldrig upp. Messar henne o då sitter tösen på C&G o dricker champagne. Okeeeej. Slutar i allafall med att vi alla sitter där o dricker drinkar med olika färger på o snackar o har kul. Varken jag eller eme hade käkat sen lunch så vi tänkte ta ngt att äta där. Kollar menyn o eme säger "fan va dyrt det är" ja för att bara ha ngt som skulle fylla magen så kanske det intae var så kul att betala 200kr för en rätt så vi fortsatte att dricka ist. En margarita hade eme beställt o det var nog det äkligaste jag har druckit i hela mitt liv. Kunde lika gärna ha fått ett dricksglas med tequila direkt o ett saltkar! Tvi! Tösen har tjatat om den här drinken nu hela sommaren att den skulle vara så god o jag hade ju sett framemot att få smaka den här upplevelsen som hon har pratat om, men nä tack! I alla fall så skulle Johan se en show kl23 på stortorget med en massa kuber som lös upp i takt med musiken., ganska häfigt men kanske inte en hel timme så vi andra gick o drack öl ist. Det hela slutar på Slagt o att jag är hemma kl 13 dagen efter.
Med andra ord så var det en väldigt kul o trevlig kväll!!

Igår gjordes det inte många knop. PP o Louise hade fest o det var ganska avslaget tyckte jag. Alla var trötta o sega. Hemme igen kl 24 vilket var väldigt skönt, däckade direkt!

Idag ska mamma bjuda på middag, köttbullar sås o potatis ska bli så gott!!!!

Har kommti över lite bilder från lördagen den 9/8 när vi hamnade hemma hos Danne o folket var ganska berusade redan kl22 när dom kom!!

      

 

När kvällen o även spriten började lida mot sitt slut så hittade min älskade Emelie en fin utstyrsel......



Hon är söt hon min lillasyster. Hon bjuder på sig själv, jag älskar hennne!

Ja då är det bara till att ta tag i denna veckan med o jobba mot helgen! Jobba på lördag o sen så middag hos Eme!

Puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: